TUHH Open Research
Help
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  • English
  • Deutsch
  • Communities & Collections
  • Publications
  • Research Data
  • People
  • Institutions
  • Projects
  • Statistics
  1. Home
  2. TUHH
  3. Publications
  4. Phasenübergreifende Lehrkräftebildung mit und durch OER : Thesen und Impulse für eine vernetzte Lehrkräftebildung
 
Options

Phasenübergreifende Lehrkräftebildung mit und durch OER : Thesen und Impulse für eine vernetzte Lehrkräftebildung

Citation Link: https://doi.org/10.15480/882.3622
Publikationstyp
Conference Paper
Date Issued
2021-06-21
Sprache
German
Author(s)
Röwert, Ronny  orcid-logo
Kostrzewa, Matthias  
Herausgeber*innen
Gabellini, Cinzia  
Gallner, Sabrina  
Imboden, Franziska  
Kuurstra, Maaike  
Tremp, Peter  
Institut
Technische Bildung und Hochschuldidaktik G-3  
TORE-DOI
10.15480/882.3622
TORE-URI
http://hdl.handle.net/11420/9834
Start Page
101
End Page
106
Citation
Röwert, R., & Kostrzewa, M. (2021). Phasenübergreifende Lehrkräftebildung mit und durch OER - Thesen und Impulse für eine vernetzte Lehrkräftebildung. In: Gabellini, C., Gallner, S., Imboden, F., Kuurstra, M., & Tremp, P.. (Hrsg): Lehrentwicklung by Openess – Open Educational Resources im Hochschulkontext. Luzern: Pädagogische Hochschule Luzern, S. 101-106.
Contribution to Conference
Lehrentwicklung by Openness – Open Educational Resources im Hochschulkontext. Tagung vom 06. März 2021  
Publisher
Pädagogische Hochschule Luzern
Peer Reviewed
true
Is Part Of
10.5281/zenodo.5004445
Higher education institutions are increasingly taking responsibility for the promotion of media skills and digital literacies among prospective and experienced teachers. The role of open educational resources (OER) as a possible driver for contemporary cross-phase teacher education is discussed on the basis of experiences in the contexts of the projects digiLL and digital.learning.lab. In this form, a thesis-based discussion impulse is to be provided as a starting point for the question of the extent to which higher education based OER projects can intelligently and newly link the phases of teacher education in times of digitisation.
Subjects
Open Educational Resources
Digitalität
Lehrkräftebildung
digitale Kompetenz
DDC Class
370: Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Funding(s)
digital.learning.lab - Kompetenzzentrum für die Unterrichtsgestaltung in digitalen Zeiten  
Publication version
publishedVersion
Lizenz
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Loading...
Thumbnail Image
Name

Röwert_Kostrzewa_2021_Phasenübergreifende_Lehrkräftebildung_OER.pdf

Size

3.89 MB

Format

Adobe PDF

TUHH
Weiterführende Links
  • Contact
  • Send Feedback
  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Impress
DSpace Software

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science
Design by effective webwork GmbH

  • Deutsche NationalbibliothekDeutsche Nationalbibliothek
  • ORCiD Member OrganizationORCiD Member Organization
  • DataCiteDataCite
  • Re3DataRe3Data
  • OpenDOAROpenDOAR
  • OpenAireOpenAire
  • BASE Bielefeld Academic Search EngineBASE Bielefeld Academic Search Engine
Feedback