Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.15480/882.1254
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Publisher URL: http://www.tuhh.de/vss
Title: Non-viscous calculation of propeller forces under consideration of free surface effects
Language: English
Authors: Greve, Martin 
Keywords: propeller, free-surface, BEM, potential flow, interaction
Issue Date: 22-Sep-2015
Examination Date: 12-Jun-2015
Part of Series: Schriftenreihe Schiffbau 
Volume number: 683
Abstract (german): In dieser Arbeit werden numerische Methoden entwickelt, mit denen die dynamischen Wechsellasten, die auf Schiffspropeller unter Einfluss der freien Wasseroberfläche oder unter Ventilationseinfluss wirken, berechnet werden können. Die numerischen Methoden sind potentialbasiert, eine Randelementmethode und eine Kopplungsmethode zwischen einer Randelementmethode und einem RANSE Löser werden entwickelt. Die Randbedingungen an der freien Wasseroberfläche werden in einer stationären und einer instationären Formulierung in die Randelementmethode implementiert und die Ergebnisse werden mit Messdaten validiert. Die instationären Kräfte und Momente, welche für Propeller berechnet werden, die gering getaucht sind, oder Propellern, die gering getaucht sind und im Einfluss von Wellen operieren, werden Messdaten gegenübergestellt.
Abstract (english): This thesis reports on the development of numerical methods for the determination of propeller loads for propellers operating under free water surface influences and due to ventilation. The numerical methods are potential-based and different approaches with a boundary element method and a solver coupling approach between a boundary element method and a RANSE solver are developed. The boundary conditions at the free water surface are implemented in the boundary element method in a steady and an unsteady formulation and a validation is given for computed results against experimental data. Unsteady forces and moments are computed for propellers with shallow immersion, propellers with shallow immersion in waves and for ventilating propellers. The results of the numerical methods are compared to experimental results.
URI: http://tubdok.tub.tuhh.de/handle/11420/1257
DOI: 10.15480/882.1254
ISBN: ISBN 978-3-89220-683-5
Institute: Fluiddynamik und Schiffstheorie M-8 
Type: Dissertation
Advisor: Abdel-Maksoud, Moustafa 
Referee: Krüger, Stefan 
Steen, Sverre 
Thesis grantor: Technische Universität Hamburg
License: In Copyright In Copyright
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