Verlagslink DOI: 10.1108/02610150910933622
Titel: Women withdrawers in engineering studies : identity formation and learning culture as gendered barriers for persistence?
Sprache: English
Autor/Autorin: Wolffram, Andrea 
Derboven, Wibke 
Winker, Gabriele 
Schlagwörter: educational sociology;learning;gender;Germany
Erscheinungsdatum: 2009
Quellenangabe: Equal Opportunities International 1 (28): 36-49 (2009)
Zeitschrift oder Schriftenreihe: Equal opportunities international 
Zusammenfassung (englisch): Scholarship on women in engineering education mainly focuses on the question of how to attract more women to this subject. The topic concerning women in engineering education is here guided by the question of why women leave engineering studies. The paper aims to examine the main conflicts women encounter in engineering education and to derive implications for interventions suited for strengthening institutional bonding forces.
URI: http://tubdok.tub.tuhh.de/handle/11420/1515
DOI: 10.15480/882.1512
ISSN: 0261-0159
Institut: Arbeit-Gender-Technik M-1 
Dokumenttyp: (wissenschaftlicher) Artikel
Lizenzhinweis: Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich. This publication is with permission of the rights owner freely accessible due to an Alliance licence and a national licence (funded by the DFG, German Research Foundation) respectively.
Enthalten in den Sammlungen:Publications (tub.dok)

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
02610150910933622.pdfVerlags-PDF185,54 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige

Seitenansichten

128
Letzte Woche
3
Letzten Monat
2
checked on 22.02.2019

Download(s)

42
checked on 22.02.2019

Google ScholarTM

Prüfe

Export

Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.