Kautz, ChristianChristianKautz1328207140000-0001-9665-8162Timmermann, DionDionTimmermann2020-10-192020-10-192020-10Technische Universität Hamburg (2020)http://hdl.handle.net/11420/7458Diese Arbeit untersucht die (Fehl)vorstellungen von Ingenieurstudierenden zu elektrischen Schaltkreisen. Die Wirksamkeit mehrerer Tutorial-Arbeitsblätter (teils überarbeitet, teils neu entwickelt) zur Überwindung von Fehlvorstellungen wird analysiert. Das elektrische Potential wird als Threshold-Concept diskutiert und sein Nutzen zur Überwindung von Fehlvorstellungen zu Spannung untersucht.This thesis investigates engineering students’ (mis)conceptions about electric circuit concepts. Several Tutorial worksheets (some revised, some newly developed) are found to help reduce specific misconceptions. The concept of the electric potential is discussed in the context of threshold concept theory and its use in reducing student misconceptions about voltage is investigated.enhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Open CircuitVoltageCurrentMisconceptionsThreshold ConceptsAllgemeines, WissenschaftEngineering students' understanding of basic electric circuit concepts and the effect of qualitative worksheetsDoctoral Thesis10.15480/882.295810.15480/882.2958Ackermann, GünterGünterAckermannStetzer, MacKenzieMacKenzieStetzerKautz, ChristianChristianKautzPhD Thesis