Direnga, JulieJulieDirenga2021-05-032021-05-032021-05-03http://hdl.handle.net/11420/9409Das CATS ist ein standardisiertes Messinstrument in Form eines "Concept Inventory" zur Messung studentischen Konzeptverständnisses im Bereich Statik. Es wurde von Paul Steif entwickelt und ist sowohl Untersuchungsgegenstand als auch Messinstrument in der Dissertation "Assessing the Effectiveness of Research-Based Active Learning Materials for Introductory Engineering Mechanics" von Julie Direnga. Um einem möglichen Missbrauch des Instruments entgegenzuwirken, hat der Entwickler einer Online-Veröffentlichung nur unter der Bedingung einer Zugangskontrolle zugestimmt. Daher ist die Datei passwortgeschützt. Um Zugang zu erhalten, kontaktieren Sie bitte Julie Direnga (jdirenga@posteo.de) oder Christian Kautz (kautz@tuhh.de).The CATS is a standardized instrument in form of a concept inventory to measure student conceptual understanding of statics. It was developed by Paul Steif and is the focus of investigation as well as the applied measurement tool in the dissertation "Assessing the Effectiveness of Research-Based Active Learning Materials for Introductory Engineering Mechanics" by Julie Direnga. To prevent possible misuse of the instrument, the developer has granted online publication only under the condition of controlled access. Therefore, the file is password protected. Please contact Julie Direnga (jdirenga@posteo.de) or Christian Kautz (kautz@tuhh.de) for access.mulhttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/Allgemeines, WissenschaftErziehung, Schul- und BildungswesenIngenieurwissenschaftenConcept Assessment Tool for Statics (CATS) - protected supplemental material to dissertationText10.15480/336.350410.15480/336.3504Kautz, ChristianChristianKautzSteif, PaulPaulSteif10.15480/882.322911420/8368Online Resource