2023-06-252023-06-25https://tore.tuhh.de/handle/11420/15732With the funding support of the DFG through the "Open Access Publication Costs" program, the Hamburg University of Technology (TUHH) is further expanding the opportunities for OA publishing for its scientists and scholars. Through the TUHH Publication Fund, which has been offered since 2013, the publication of original scientific articles in quality-assured, genuine Open Access journals is supported through the assumption of publication costs in compliance with the funding conditions. DFG funding is used to optimize and expand existing administrative and technical structures. The strengthening of the culture of publishing in Open Access in technical, scientific and engineering disciplines can thus be continuously pursued and helped to shape. The topic of Open Access is accompanied by established and new supporting public relations measures in order to enable as many authors as possible to access the university's Open Access services.Die Technische Universität Hamburg (TUHH) baut mit der Finanzierungsunterstützung der DFG durch das Programm „Open-Access-Publikationskosten“ die Möglichkeiten für das Open-Access-Publizieren für ihre Wissenschaftler:innen weiter aus. Über den seit 2013 angebotenen Publikationsfonds der TU wird die Veröffentlichung von originären wissenschaftlichen Artikeln in qualitätsgesicherten, echten Open-Access-Zeitschriften durch Übernahme von Publikationskosten unter Einhaltung der Förderbedingungen unterstützt. Die Förderung durch die DFG dient der Optimierung und dem Ausbau der bestehenden administrativen und technischen Strukturen. Die Stärkung der Kultur des Publizierens in Open Access in technischen, natur- und ingenieurwissenschaftlichen Disziplinen kann somit kontinuierlich weiterverfolgt und mitgestaltet werden. Das Thema Open Access wird durch etablierte und neue unterstützende Maßnahmen der Öffentlichkeitsarbeit begleitet, um möglichst vielen Autor*innen Zugang zu den Open-Access-Angeboten der Hochschule zu ermöglichen.Open-Access-Publikationskosten / 2022-2024 / Technische Universität Hamburg (TUHH)Open Access Publication Funding / 2022-2024 / Hamburg University of Technology (TUHH)