Gertz, CarstenCarstenGertzKreutzfeldt, JochenJochenKreutzfeldtFlämig, HeikeHeikeFlämigHinckeldeyn, JohannesJohannesHinckeldeynMaaß, Jacqueline BiancaJacqueline BiancaMaaßGrote, MatthiasMatthiasGroteTjaden, SandraSandraTjadenThiel, MarkoMarkoThielSchrick, ManuelManuelSchrickStargardt, JuliaJuliaStargardtMichelmann, HolgerHolgerMichelmannWolf, JuliaJuliaWolfBöckler, LissLissBöcklerRosenberger, KerstinKerstinRosenbergerBlunder, Noel MoritzNoel MoritzBlunderZiegenbein, JustinJustinZiegenbeinPurgander, JanaJanaPurganderLohse, JuliusJuliusLohseWeber, LukasLukasWeber2022-11-092022-11-092022-11-01Technische Universität Hamburg (2022)978-3-00-072733-7http://hdl.handle.net/11420/13428Im Projekt TaBuLa-LOG wurde auf den Ergebnissen des Vorläuferprojektes »Testzentrums für automatisiert verkehrende Busse im Kreis Herzogtum Lauenburg« (TaBuLa) aufgebaut und dem funktionierenden automatisierten Shuttlebetrieb die Komponente des Gütertransports hinzugefügt.The TaBuLa-LOG project was based on the results of the previous project »Test center for automated buses in the district Duchy of Lauenburg« (TaBuLa) and added the component of goods transport to the functioning automated shuttle service. The further development of pure passenger transport towards a combination of passenger and goods mobility was tested in order to examine the previous, often singular concentration on separate systems against the background of resource bundling for automated means of transport. In more rural regions, the linking of passenger and goods mobility can make a contribution to sustainability of transport, where concentration on separate systems has so far not promised any success from an economic point of view.dehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/GütertransportAutomatisierungStraßenverkehrTransportroboterÖPNVWirtschaftHandel, Kommunikation, VerkehrLandschaftsgestaltung, RaumplanungEndbericht des Projektes TaBuLa-LOGBook10.15480/882.453610.15480/882.4536Verkehrsplanung und Logistik W-8Other