TUHH Open Research
Help
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  • English
  • Deutsch
  • Communities & Collections
  • Publications
  • Research Data
  • People
  • Institutions
  • Projects
  • Statistics
  1. Home
  2. TUHH
  3. Publication References
  4. Transdisziplinarität in der Hochschulbildung : digitale Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
 
Options

Transdisziplinarität in der Hochschulbildung : digitale Bildung für eine nachhaltige Entwicklung

Publikationstyp
Conference Paper
Date Issued
2023
Sprache
German
Author(s)
Schütt-Sayed, Sören  orcid-logo
Technische Bildung und Hochschuldidaktik T-3  
Röwert, Ronny  orcid-logo
Technische Bildung und Hochschuldidaktik T-3  
Knutzen, Sönke  orcid-logo
Technische Bildung und Hochschuldidaktik T-3  
Herausgeber*innen
Freye, Silke
Haertel, Tobias
Kammasch, Gudrun  
TORE-URI
https://hdl.handle.net/11420/44937
Citation
Technische Bildung für eine Nachhaltige Entwicklung – Wege zu technischer Bildung, Referate der 16. Ingenieurpädagogischen Regionaltagung 2022
Contribution to Conference
16. Ingenieurpädagogische Regionaltagung 2022  
Publisher
IPW
ISBN
978-3-9818728-6-6
In view of future sustainable challenges, engineers are needed who can acquire interdisciplinary competencies at universities in addition to the usual technical knowledge content. In the project "Technologies for Sustainable Development" [Stiftung Innovation in der Hochschullehre, 2021] of the consortium of the Hamburg University of Technology and the HafenCity University Hamburg, this very goal is being pursued. In the form of cross-university, open and digitally accessible learning opportunities based on the example of the 17 UN Sustainable Development Goals, students can acquire sustainable action competencies. The aim of this research paper is therefore to identify useful starting points for the development of a modular supplementary offering from a curricular and teaching perspective
Subjects
Bildung für nachhaltige Entwicklung
Digitalität, Interdisziplinarität
digitality, interdisciplinarity
education for sustainable development
Nachhaltigkeit
Sustainability
Technologien
technologies
DDC Class
370: Education
TUHH
Weiterführende Links
  • Contact
  • Send Feedback
  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Impress
DSpace Software

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science
Design by effective webwork GmbH

  • Deutsche NationalbibliothekDeutsche Nationalbibliothek
  • ORCiD Member OrganizationORCiD Member Organization
  • DataCiteDataCite
  • Re3DataRe3Data
  • OpenDOAROpenDOAR
  • OpenAireOpenAire
  • BASE Bielefeld Academic Search EngineBASE Bielefeld Academic Search Engine
Feedback