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Die Berechnung kleinräumiger und multimodaler Erreichbarkeiten auf regionaler Ebene
Citation Link: https://doi.org/10.15480/882.3673.4
Publikationstyp
Doctoral Thesis
Date Issued
2021
Sprache
German
Author(s)
Advisor
Referee
Title Granting Institution
Technische Universität Hamburg
Place of Title Granting Institution
Hamburg
Examination Date
2020-10-19
Institut
TORE-DOI
First published in
Number in series
22
Citation
Technische Universität Hamburg (2021)
This research focusses on the influence of spatial disaggregation on the rigor of accessibility analysis. A multimodal accessibility model of the Hamburg Metropolitan Region was configured in different ways to value the benefits according to different location-based accessibility measures and spatial resolutions. Additional analyses were made to investigate the application of detailed accessibility models in local public transport plans.
Subjects
Erreichbarkeit
Erreichbarkeitsmodell
Verkehrsmodell
Verkehr
Kleinräumigkeit
Daseinsvorsorge
DDC Class
330: Wirtschaft
Funding(s)
Funding Organisations
Förderfonds der Geschäftsstelle der Metropolregion Hamburg
More Funding Information
Das in dieser Arbeit verwendete Erreichbarkeitsmodell wurde im Rahmen des Leitprojektes »Regionale Erreichbarkeitsanalysen« der Metropolregion Hamburg (November 2014 bis August 2017) aufgebaut.
Die Finanzierung des Leitprojektes erfolgte durch den Förderfonds der Geschäftsstelle der Metropolregion Hamburg.
Die Finanzierung des Leitprojektes erfolgte durch den Förderfonds der Geschäftsstelle der Metropolregion Hamburg.
Publication version
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Name
Marcus_Peter_Die_Berechnung_kleinraeumiger_und_multimodaler_Erreichbarkeiten_auf_regionaler_Ebene.pdf
Size
30.88 MB
Format
Adobe PDF