Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.15480/882.1065
Fulltext available Open Access
Title: Studienkonflikte und Studienerfolgsfaktoren von Studierenden der TU Hamburg-Harburg
Other Titles: Study conflicts and academic success factors of students at Hamburg University of Technology
Language: German
Authors: Schmiederer, Simon 
Derboven, Wibke 
Winker, Gabriele 
Keywords: Studienkonflikte;study conflicts;academic success factors
Issue Date: 2012
Abstract (german): Die Studie „Studienkonflikte und Studienerfolgsfaktoren von Studierenden der TU Hamburg-Harburg“ ist von Lehrenden und Studierenden der TUHH initiiert worden. Sie ist aus Studiengebühren finanziert und unter Leitung von Prof. Winker konzipiert und durchgeführt worden. Ziele der Studie sind es, die zentralen Konflikt- und Bindungsfelder sowie die Lern- und Studienstrategien der Studierenden der TU Hamburg-Harburg zu erheben, um daraus Veränderungsvorschläge für die Lehr- und Lernumgebung abzuleiten. Damit ist die Studie Bestandteil einer breiten Palette von Studien, Maßnahmen und Lehrinnovationen, die derzeit an der TU Hamburg-Harburg durchgeführt werden, um die Studienbedingungen zu verbessern und die Bindungskräfte ingenieurwissenschaftlicher Studiengänge zu erhöhen.
Abstract (english): The study, "Study Conflicts and Academic Success Factors of Students at Hamburg University of Technology," has been initiated by teachers and students at Hamburg University of Technology. It is financed by tuition fees and carried out under the direction of Professor Winker. The study analyses the central study conflicts and academic success factors and the learning and study strategies of students at Hamburg University of Technology. The study should help to improve the teaching and learning environment. It is part of a wide range of activities and teaching innovations which are currently being conducted at the Hamburg University of Technology, in order to increase attractiveness of engineering studies.
URI: http://tubdok.tub.tuhh.de/handle/11420/1067
DOI: 10.15480/882.1065
Institute: Arbeit-Gender-Technik M-1 
Type: Report (Bericht)
License: http://doku.b.tu-harburg.de/doku/lic_mit_pod.php
Appears in Collections:Publications with fulltext

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Schlussbericht_Studienkonflikte.pdf593,95 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

930
Last Week
8
Last month
15
checked on Sep 26, 2020

Download(s)

609
checked on Sep 26, 2020

Google ScholarTM

Check

Note about this record

Export

Items in TORE are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.