Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.15480/882.1351
Title: | Digitale Bildungsmedien in der Ausbildung zur Fachpraktikerin und zum Fachpraktiker | Language: | German | Authors: | Klaffke, Henning ![]() |
Keywords: | Inklusion; digitale Medien; Fachpraktiker | Issue Date: | Jul-2014 | Abstract (german): | Digitale Bildungsmedien in inklusiven Unterrichtskonzepten sind derzeit noch wenig im berufsschulischen Alltag vertreten. Dieser Aufsatz zeigt eine kritische Einordnung von digitalen Bildungsmedien in inklusiven Angeboten und stellt heraus, dass didaktische Einsatzszenarien für den inklusiven Unterricht mitentwickelt werden, um das Lehrpersonal bei der Integration von digitalen Bildungsmedien zu unterstützen. |
Abstract (english): | Digital educational media in inclusive teaching concepts are still not very well represented in everyday vocational school life. This paper presents a critical classification of digital educational media in inclusive offerings, and highlights the fact that didactic deployment scenarios for the inclusive teaching needs to be developed in order to assist the teaching staff to implement and use digital educational media. |
URI: | https://hdl.handle.net/11420/1354 | DOI: | 10.15480/882.1351 | Institute: | Technische Bildung und Hochschuldidaktik G-3 | Document Type: | Working Paper | License: | ![]() |
Appears in Collections: | Publications with fulltext |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
inklusion_Klaffke.pdf | 878,95 kB | Adobe PDF | View/Open![]() |
Page view(s)
613
Last Week
3
3
Last month
12
12
checked on Jun 1, 2023
Download(s)
761
checked on Jun 1, 2023
Google ScholarTM
Check
Note about this record
Cite this record
Export
This item is licensed under a Creative Commons License