Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.15480/882.1351
Title: Digitale Bildungsmedien in der Ausbildung zur Fachpraktikerin und zum Fachpraktiker
Language: German
Authors: Klaffke, Henning 
Keywords: Inklusion;digitale Medien;Fachpraktiker
Issue Date: Jul-2014
Abstract (german): Digitale Bildungsmedien in inklusiven Unterrichtskonzepten sind derzeit noch wenig im berufsschulischen Alltag vertreten. Dieser Aufsatz zeigt eine kritische Einordnung von digitalen Bildungsmedien in inklusiven Angeboten und stellt heraus, dass didaktische Einsatzszenarien für den inklusiven Unterricht mitentwickelt werden, um das Lehrpersonal bei der Integration von digitalen Bildungsmedien zu unterstützen.
Abstract (english): Digital educational media in inclusive teaching concepts are still not very well represented in everyday vocational school life. This paper presents a critical classification of digital educational media in inclusive offerings, and highlights the fact that didactic deployment scenarios for the inclusive teaching needs to be developed in order to assist the teaching staff to implement and use digital educational media.
URI: https://hdl.handle.net/11420/1354
DOI: 10.15480/882.1351
Institute: Technische Bildung und Hochschuldidaktik G-3 
Type: ResearchPaper
License: CC BY-NC 3.0 DE (Namensnennung-Nicht kommerziell) CC BY-NC 3.0 DE (Namensnennung-Nicht kommerziell)
Appears in Collections:Publications with fulltext

Files in This Item:
File Description SizeFormat
inklusion_Klaffke.pdf878,95 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

291
Last Week
2
Last month
5
checked on Oct 1, 2020

Download(s)

251
checked on Oct 1, 2020

Google ScholarTM

Check

Note about this record

Export

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons