Please use this identifier to cite or link to this item:
https://doi.org/10.15480/882.4745
Title: | Veränderte Konstruktion von Wirklichkeit - Kompetenzen kommunikativen Handelns? | Language: | German | Authors: | Watolla, Ann-Kathrin ![]() |
Issue Date: | 21-Nov-2022 | Source: | Young Research Professionals Summit (2022) | Abstract (german): | Das Poster fasst die zentralen Aspekte des Promotionsvorhabens "Kompetenzen kommunikativen Handelns im Kontext mediatisierter Digitalität" zusammen. Ausgehend davon, dass Wirklichkeit immer sozial geteilt und kommunikativ konstruiert wird, wird dabei der Frage nachgegangen, wie sich die Prozesse der Wirklichkeitskonstruktion im Kontext mediatisierter Digitalität verändern. Daran knüpft sich die Modellierung entsprechender Kompetenzen an, die insbesondere Lehrkräfte befähigen, Wirklichkeitskonstruktionsprozesse unter den Bedingungen mediatisierter Digitalität verstehen, einordnen und gestalten zu können. |
Abstract (english): | The poster summarises the central aspects of the PhD project "Competencies for communicative action in the context of mediatised digitality". Based on the assumption that reality is always socially shared and communicatively constructed, the question of how the processes of the construction of reality change in the context of mediatised digitality is explored. This is followed by modelling corresponding competences that enable teachers in particular to understand, classify and shape processes of the construction of reality under the conditions of mediatised digitality. |
Conference: | Young Research Professionals Summit 2022 | URI: | http://hdl.handle.net/11420/14099 | DOI: | 10.15480/882.4745 | Institute: | Technische Bildung und Hochschuldidaktik T-3 | Document Type: | Poster | Peer Reviewed: | No | License: | ![]() |
Appears in Collections: | Publications with fulltext |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2022-11_Poster_PhD_Watolla.pdf | Poster | 1,36 MB | Adobe PDF | View/Open![]() |
Note about this record
Cite this record
Export
This item is licensed under a Creative Commons License