Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.15480/882.1436
Fulltext available Open Access
Title: Realtime GPGPU FFT ocean water simulation
Language: English
Authors: Flügge, Fynn-Jorin 
Keywords: GPU;Animation;game engineering;OpenGL;realtime graphics
Issue Date: 2017
Abstract (german): Die Fast Fourier Transformation (FFT) ist bekannt als einer der einflussreichsten Algorithmen für Digitale Signalverarbeitung des 20. Jahrhunderts. Diese Arbeit stellt einen Lösungsansatz zur Berechnung einer 2D-FFT in Echtzeit auf der GPU vor. Desweiteren wird gezeigt wie mit 2D-FFT's eine Echtzeit Ozean Simulation gerendert wird.
Abstract (english): The Fast Fourier Transform (FFT) is known as one of the most influential algorithms in the 20th century for digital signal processing. This elaboration presents an approach for computing a 2D-FFT on GPU in realtime. Further it is shown how to animate a realtime ocean simulation with 2D-FFT's.
URI: http://tubdok.tub.tuhh.de/handle/11420/1439
DOI: 10.15480/882.1436
Institute: Eingebettete Systeme E-13 
Type: Report (Bericht)
License: In Copyright In Copyright
Appears in Collections:Publications with fulltext

Files in This Item:
File Description SizeFormat
GPGPU_FFT_Ocean_Simulation.pdf8,86 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

4,478
Last Week
11
Last month
68
checked on Oct 21, 2020

Download(s)

5,338
checked on Oct 21, 2020

Google ScholarTM

Check

Note about this record

Export

Items in TORE are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.