Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.15480/882.2231
Title: Lean management: Mitarbeiterbefähigung zur dezentralen Prozessverbesserung
Language: German
Authors: Ehni, Matthias 
Keywords: Lean Management;Toyota Kata;Einführungsmodell;Mitarbeiterbefähigung
Issue Date: 2019
Abstract (german): Der globale Wettbewerb und die Dynamik der Nachfrage erfordern von Unternehmen eine hochfrequente sowie kontinuierliche Entwicklung der Leistungsprozesse. Die vorliegende Arbeit unterstützt Unternehmen bei der Beherrschung dieser Aufgabe, indem ein Vorgehensmodell bereitstellt wird, das die Mitarbeiter dezentraler Bereiche befähigt, ihre Prozesse zielführend auf Basis von Lean Management zu optimieren.
Abstract (english): The intensity of global competition and the dynamics of the demand markets force companies to continuously improve their value adding processes at high pace. The present study supports companies in managing this task, offering a process model based on lean management that empowers employees in decentralized areas to improve their processes according to the company’s goals.
URI: http://hdl.handle.net/11420/2571
DOI: 10.15480/882.2231
Institute: Logistik und Unternehmensführung W-2 
Type: Dissertation
Advisor: Kersten, Wolfgang 
Appears in Collections:Publications (tub.dok)

Show full item record

Page view(s)

46
Last Week
2
Last month
checked on May 24, 2019

Download(s)

19
checked on May 24, 2019

Google ScholarTM

Check

Export

Items in TORE are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.