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Publisher DOI: 10.15480/882.2235
Title: Control methods of powertrains with backlash and time delay
Language: English
Authors: Pham, Hong Truc 
Keywords: Powertrain Control;Oscillations;Backlash;Time Delay;Stability Diagrams
Issue Date: 2019
Examination Date: 5-Apr-2019
Source: Technische Universität Hamburg (2019)
Part of Series: MuM Notes in Mechanics and Dynamics 
Volume number: 2
Abstract (german): In dieser Arbeit werden Methoden zur Reduzierung von Triebstrangschwingungen während Lastwechsel bei konventionellen, parallel hybriden als auch elektrifizierten Antriebssträngen vorgestellt ohne die Performance im Triebstrang zu reduzieren. Die Methoden berücksichtigen die dominanten Dynamik im Triebstrang, die durch Spiel und Zeitverzögerungen hervorgerufen werden können. Differentielle Flachheit wird angewendet, um das Antriebssystem zu invertieren. Totzeitkompensationsmethoden werden entworfen und untereinander hinsichtlich Stabilität und Dämpfungsverhalten mit Hilfe von Stabilitätsdiagrammen verglichen. Die vielversprechendste Kompensationsmethode wird mit der flachheitsbasierten Steuerung kombiniert, um Antriebsstränge mit Spiel und Zeitverzögerung zu regeln.
Abstract (english): In this work methods are presented to reduce driveline oscillations and preserve high performance during load changes for conventional, parallel hybrid electrified, and battery electrified powertrains. The methods address the dominant dynamics of backlash and time delay in the powertrain. Differentially flatness is used to invert the driveline system. Time delay compensation methods are formulated and compared with regard to stability and damping behavior using stability diagrams. The most promising compensation approach is combined with the nonlinear flatness-based feedforward control strategy to control powertrains with backlash and time delay.
URI: http://hdl.handle.net/11420/2577
DOI: 10.15480/882.2235
Institute: Mechanik und Meerestechnik M-13 
Type: Dissertation
Advisor: Seifried, Robert  
Referee: Werner, Herbert 
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