Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.15480/882.2832
Fulltext available Open Access
Title: The Role of social innovations in platform coops and perceived member value
Language: English
Authors: Damberg, Svenja 
Keywords: Platform Cooperative;Social Innovation;Member Value;Cooperative Membership
Issue Date: 20-Aug-2019
Source: ICA-CCR European Research Conference, Berlin, Germany (2019)
Abstract (german): Genossenschaftlich organisierte Plattformen existieren, um den Mitgliederwert für das einzelne Mitglied zu steigern. Wertschöpfung kann in diesem Zusammenhang jedoch auf mehreren Ebenen geschehen: Zum einen auf der Ebene des individuellen Mitglieds und zum anderen auf einer übergeordneten, gesellschaftlichen Ebene. Genossenschaftlich organisierte Plattformen können zudem auch aus sich selbst heraus als soziale Innovationen betrachtet werden. In den vergangenen Jahren haben genossenschaftlich-orientierte Plattformen auch in der wissenschaftlichen Forschung an Bedeutung gewonnen; es wurde bisher jedoch kein Fokus darauf gelegt, inwieweit der durch soziale Innovationen entstehende Wert aus der Perspektive der Genossenschaftsmitglieder wahrgenommen wird und ob dieser beispielsweise den individuell wahrgenommenen Mitgliederwert beeinflusst. Dieses Forschungsprojekt hat zum Ziel, die Rolle der sozialen Innovationen am Beispiel der genossenschaftlich-orientierten Plattformen zu eruieren.
Abstract (english): Platform coops exist in order to maximize member value rather than profit. Value creation in this context can happen on the level of the individual member as well as on the societal level. Platform coops can even be seen as social innovations in themselves. Although platform coops have gained in popularity and grown by number within the past years, it has not yet been researched what the value from social innovations means from the perspective of coop members, and whether it increases the member value. The main research objective is to understand the role of social innovations created by platform coops as perceived by the members of cooperatives.
Conference: ICA-CCR European Research Conference, Berlin, Germany 
URI: http://hdl.handle.net/11420/6625
DOI: 10.15480/882.2832
Institute: Personalwirtschaft und Arbeitsorganisation W-9 
Type: Poster
License: In Copyright In Copyright
Appears in Collections:Publications with fulltext

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Poster_SocialInnovation_ICACCR2019_Damberg.pdf308,49 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

79
Last Week
1
Last month
checked on Aug 12, 2020

Download(s)

7
checked on Aug 12, 2020

Google ScholarTM

Check

Note about this record

Export

Items in TORE are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.