Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.15480/882.3170
Title: Transfer und Verankerung digitaler Hochschulbildungskonzepte strukturell ermöglichen : Nachbetrachtung von Workshops mit Lehrenden und Beratenden
Language: German
Authors: Arndt, Christiane  
Figura, Lisa 
Ladwig, Tina  
Dürkop, Axel  
Keywords: Digitalisierung;Lehre;Workshop;Hochschulentwicklung
Issue Date: 7-Dec-2020
Source: Technische Universität Hamburg (2020)
Abstract (german): 
Erkenntnisse aus den Interviews in der ersten Projektphase des Forschungsprojektes BRIDGING 2018 mit Verbund- und Fachexpert_innen wiesen darauf hin, dass neben strategischen Fragestellungen vor allem Fragen nach struktureller Verbreitung und Verankerung von hoher Relevanz sind. Daher wurde ein Workshopkonzept entwickelt, das die strukturellen Rahmenbedingungen von Hochschulen als Ausgangspunkt nahm, um ausgehend von den relevanten Akteursgruppen Lehrende und Beratende in einen Austausch über Übernahmen, Verbreitung und Verankerung zu treten und Handlungsoptionen zu entwickeln. In dem vorliegenden Dokument finden sich sowohl das Workshopkonzept, die Dokumentation der Ergebnisse sowie zusammenfassende Reflexionen. Das Dokument ist Teil der finalen Veröffentlichungen zum Forschungsprojekt.
Abstract (english): 
Insights from interviews with experts on networks of Higher Education Institutions (HEI) and disciplines during the first project phase of the research project BRIDGING in 2018 suggested that next to strategic questions also questions of structural dissemination and implementation are highly relevant regarding transfer. Consequently, a workshop was designed that was based on the structural level of HEI. The aim was to discuss adoption, dissemination and implementation and develop courses of action with lecturers and advisers as relevant actors. This report includes the workshop design, the documentation of the results as well as a recapitulation and reflection. It is part of the final report series of the research project.
URI: http://hdl.handle.net/11420/8124
DOI: 10.15480/882.3170
Institute: Technische Bildung und Hochschuldidaktik G-3 
Document Type: Working Paper
More Funding information: Deutschland, Bundesministerium für Bildung und Forschung
Project: BRIDGING - Transfer digitaler Hochschulbildungskonzepte in Fachdisziplinen im Kontext von Hochschulverbünden 
License: CC BY-NC-SA 4.0 (Attribution-NonCommercial-ShareAlike) CC BY-NC-SA 4.0 (Attribution-NonCommercial-ShareAlike)
Appears in Collections:Publications with fulltext

Files in This Item:
File Description SizeFormat
bridging_workshops_lehrende_beratende_201207.pdf2,06 MBAdobe PDFView/Open
Thumbnail
Show full item record

Page view(s)

146
Last Week
0
Last month
5
checked on Oct 17, 2021

Download(s)

70
checked on Oct 17, 2021

Google ScholarTM

Check

Note about this record

Cite this record

Export

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons