Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.15480/336.3504
Fulltext available Open Access
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDirenga, Julie-
dc.date.accessioned2021-05-03T09:58:41Z-
dc.date.available2021-05-03T09:58:41Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11420/9409-
dc.description.abstractDas CATS ist ein standardisiertes Messinstrument in Form eines "Concept Inventory" zur Messung studentischen Konzeptverständnisses im Bereich Statik. Es wurde von Paul Steif entwickelt und ist sowohl Untersuchungsgegenstand als auch Messinstrument in der Dissertation "Assessing the Effectiveness of Research-Based Active Learning Materials for Introductory Engineering Mechanics" von Julie Direnga. Um einem möglichen Missbrauch des Instruments entgegenzuwirken, hat der Entwickler einer Online-Veröffentlichung nur unter der Bedingung einer Zugangskontrolle zugestimmt. Daher ist die Datei passwortgeschützt. Um Zugang zu erhalten, kontaktieren Sie bitte Julie Direnga (jdirenga@posteo.de) oder Christian Kautz (kautz@tuhh.de).de
dc.description.abstractThe CATS is a standardized instrument in form of a concept inventory to measure student conceptual understanding of statics. It was developed by Paul Steif and is the focus of investigation as well as the applied measurement tool in the dissertation "Assessing the Effectiveness of Research-Based Active Learning Materials for Introductory Engineering Mechanics" by Julie Direnga. To prevent possible misuse of the instrument, the developer has granted online publication only under the condition of controlled access. Therefore, the file is password protected. Please contact Julie Direnga (jdirenga@posteo.de) or Christian Kautz (kautz@tuhh.de) for access.en
dc.language.isomulde_DE
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/de_DE
dc.subject.ddc000: Allgemeines, Wissenschaftde_DE
dc.subject.ddc370: Erziehung, Schul- und Bildungswesende_DE
dc.subject.ddc620: Ingenieurwissenschaftende_DE
dc.titleConcept Assessment Tool for Statics (CATS) - protected supplemental material to dissertationde_DE
dc.typeTextde_DE
dc.identifier.doi10.15480/336.3504-
dc.type.diniResearchData-
dcterms.DCMITypeText-
tuhh.identifier.urnurn:nbn:de:gbv:830-882.0133468-
tuhh.abstract.germanDas CATS ist ein standardisiertes Messinstrument in Form eines "Concept Inventory" zur Messung studentischen Konzeptverständnisses im Bereich Statik. Es wurde von Paul Steif entwickelt und ist sowohl Untersuchungsgegenstand als auch Messinstrument in der Dissertation "Assessing the Effectiveness of Research-Based Active Learning Materials for Introductory Engineering Mechanics" von Julie Direnga. Um einem möglichen Missbrauch des Instruments entgegenzuwirken, hat der Entwickler einer Online-Veröffentlichung nur unter der Bedingung einer Zugangskontrolle zugestimmt. Daher ist die Datei passwortgeschützt. Um Zugang zu erhalten, kontaktieren Sie bitte Julie Direnga (jdirenga@posteo.de) oder Christian Kautz (kautz@tuhh.de).de_DE
tuhh.abstract.englishThe CATS is a standardized instrument in form of a concept inventory to measure student conceptual understanding of statics. It was developed by Paul Steif and is the focus of investigation as well as the applied measurement tool in the dissertation "Assessing the Effectiveness of Research-Based Active Learning Materials for Introductory Engineering Mechanics" by Julie Direnga. To prevent possible misuse of the instrument, the developer has granted online publication only under the condition of controlled access. Therefore, the file is password protected. Please contact Julie Direnga (jdirenga@posteo.de) or Christian Kautz (kautz@tuhh.de) for access.de_DE
tuhh.publication.instituteAbteilung für Fachdidaktik der Ingenieurwissenschaften Z-1de_DE
tuhh.identifier.doi10.15480/336.3504-
tuhh.type.opusText-
tuhh.gvk.hasppnfalse-
tuhh.hasurnfalse-
dc.type.driverother-
dc.type.casraiOnline Resource-
datacite.contributor.ContactPersonKautz, Christian-
datacite.contributor.OtherSteif, Paul-
datacite.relation.IsSupplementTodoi:10.15480/882.3229-
tuhh.type.rdmtrue-
local.researchdata.deleteaftertenyearsfalsede_DE
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.creatorOrcidDirenga, Julie-
item.mappedtypeText-
item.languageiso639-1mul-
item.creatorGNDDirenga, Julie-
item.openairetypeText-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptZentrum für Lehre und Lernen ZLL-
crisitem.author.orcid0000-0002-3936-7032-
Appears in Collections:Research Data TUHH
Files in This Item:
File Description SizeFormat
CATS - Supplemental Material (password protected).pdf3,09 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

25
checked on May 6, 2021

Download(s)

9
checked on May 6, 2021

Google ScholarTM

Check

Note about this record

Cite this record

Export

Items in TORE are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.