Verlagslink DOI: 10.1177/0894439307305628
Titel: Weblog campaigning in the German Bundestag election 2005
Sprache: English
Autor/Autorin: Albrecht, Steffen 
Lübcke, Maren 
Hartig-Perschke, Rasco 
Schlagwörter: Weblogs;campaign;political communication;election;Germany;network analysis
Erscheinungsdatum: 2007
Quellenangabe: Social Science Computer Review 4 (25): 504-520 (2007)
Zeitschrift oder Schriftenreihe: Social Science Computer Review 
Zusammenfassung (englisch): Election campaigns are catalysts for new forms of political communication. They are a field of experimentation for new techniques and technologies to reach target groups and influence voters. This article explores how weblogs were used in the 2005 Bundestag election campaign in Germany, examining their effect on the mediatized political field. It is based on an empirical analysis of 317 campaign weblogs.
URI: http://tubdok.tub.tuhh.de/handle/11420/1547
DOI: 10.15480/882.1544
ISSN: 0894-4393
Institut: Technik und Gesellschaft W-5 
Dokumenttyp: (wissenschaftlicher) Artikel
Lizenzhinweis: Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich. This publication is with permission of the rights owner freely accessible due to an Alliance licence and a national licence (funded by the DFG, German Research Foundation) respectively.
Enthalten in den Sammlungen:Publications (tub.dok)

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
0894439307305628.pdfVerlags-PDF175,33 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige

Seitenansichten

53
Letzte Woche
0
Letzten Monat
4
checked on 22.03.2019

Download(s)

19
checked on 22.03.2019

Google ScholarTM

Prüfe

Export

Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.