Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.15480/882.308
Publisher DOI: 10.1515/BFUP.2007.137
Title: Informationskompetenz 2.0 und das Verschwinden des Nutzers
Other Titles: Information literacy 2.0 and the disappearance of the user
Language: German
Authors: Hapke, Thomas  
Keywords: information literacy;web 2.0
Issue Date: 2007
Publisher: De Gruyter
Source: Bibliothek 31 (2007) Nr. 2, S. 137-149
Journal or Series Name: Bibliothek 
Abstract (german): Ausgehend von einer sich wandelnden Rolle des Nutzers von Informationssystemen im Web 2.0 wird das Konzept Informationskompetenz kritisch hinterfragt. Fünf Thesen zur Informationskompetenz 2.0, verbunden mit Anregungen auf weiterführende Literatur, schlagen einen Perspektivwechsel der in deutschen Bibliotheken vorherrschenden Sicht auf Informationskompetenz hin zu einem ganzheitlicheren Verständnis von Informations- und Lernprozessen vor.
Abstract (english): Starting from the changing role of the user in information systems in the Web 2.0 this paper critically questions the concept of information literacy. Five theses on information literacy 2.0 as well as suggestions for further reading offer the possibility to change the perspective of the view on information literacy predominating in German libraries in the direction of a more holistic view of information and learning processes.
URI: http://tubdok.tub.tuhh.de/handle/11420/310
DOI: 10.15480/882.308
ISSN: 0341-4183
Institute: Universitätsbibliothek TUB 
Type: (wissenschaftlicher) Artikel
License: CC BY-SA 2.0 DE (Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen) CC BY-SA 2.0 DE (Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen)
Appears in Collections:Publications with fulltext

Files in This Item:
File Description SizeFormat
137_149.pdf409,33 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

667
Last Week
0
Last month
10
checked on Oct 22, 2020

Download(s)

468
checked on Oct 22, 2020

Google ScholarTM

Check

Note about this record

Export

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons