Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.15480/882.2
Fulltext available Open Access
Title: Informationskompetenz und studentisches Lernen im elektronischen Zeitalter : Problemfelder und Praxisansätze in einer Technischen Universität.
Other Titles: Information literacy and student learning in the electronic age : fields of problems and practical approaches in an university of technology
Language: German
Authors: Hapke, Thomas  
Keywords: information literacy, engineering education, university library, lifelong learning
Issue Date: 2002
Abstract (german): Die Integration der Vermittlung von allgemeiner und fachlicher Informationskompetenz in das Lernen und Lehren an unseren Universitäten ist eine wichtige Voraussetzung für die zeitgemässe Qualifizierung von Hochschulabsolventen. Der Beitrag gibt eine Übersicht zur Ausgangssituation, zu Problemen, Zielen, Inhalten und Methoden der Vermittlung von Informationskompetenz im Rahmen studentischen Lernens aus der Sicht der Universitätsbibliothek einer Technischen Universität.
URI: http://tubdok.tub.tuhh.de/handle/11420/4
DOI: 10.15480/882.2
Institute: Universitätsbibliothek TUB 
Type: InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.)
License: In Copyright In Copyright
Appears in Collections:Publications with fulltext

Files in This Item:
File Description SizeFormat
ulm-ik.pdf40,47 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Page view(s)

363
Last Week
0
Last month
6
checked on Sep 25, 2020

Download(s)

159
checked on Sep 25, 2020

Google ScholarTM

Check

Note about this record

Export

Items in TORE are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.