Titel: Information literacy activities in Germany between the Bologna process and the web 2.0
Sprache: English
Autor/Autorin: Hapke, Thomas  
Schlagwörter: information literacy;Web 2.0;Bologna process;university library;Germany
Erscheinungsdatum: 2008
Quellenangabe: Preprint, publiziert in: Information Literacy at the crossroad of Education and Information Policies in Europe / edited by Carla Basili. Roma: Consiglio Nazionale delle Ricerche, 2008. S. 165-183. ISBN 978-88-8080-096-5
Zusammenfassung (englisch): This paper gives a short overview and literature review on the information literacy landscape in Germany concerning the general situation and diverse activities especially of German university libraries. It includes issues like the influence of the Bologna process, the development of online tutorials, the role of e-learning and further new perspectives growing with the dawn of the Web 2.0.
URI: http://tubdok.tub.tuhh.de/handle/11420/1017
DOI: 10.15480/882.1015
Institut: Universitätsbibliothek TUB 
Dokumenttyp: Preprint (Vorabdruck)
Enthalten in den Sammlungen:tub.dok

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat
EnIL_hapke_tubdok.pdf183,05 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen
Zur Langanzeige

Seitenansichten

844
Letzte Woche
3
Letzten Monat
5
checked on 16.02.2019

Download(s)

299
checked on 16.02.2019

Google ScholarTM

Prüfe

Export

Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.